czwartek, kwietnia 05, 2012

krecenie hula hop na płaski brzuch | dla mamy w mama-dziecko



Która z was, drogie mamy, nie szuka najlepszego sposobu na pozbycie się zbędnych kilogramów i poprawienie wyglądu brzucha po ciąży? Przecież każda z nas pragnie znowu swobodnie założyć bikini i być zadowolona ze swojego ciała.

Mama- dziecko przedstawia w dniu dzisiejszym coś nie dla dzieci, ale dla ich mam.


Hula hop – która z was nie pamięta zabawki z dzieciństwa, kręcenie kółkiem było kiedyś wielką frajdą, a teraz po urodzeniu dziecka może przysłużyć się w modelowaniu sylwetki, chudnięciu i osiągnięciu płaskiego brzucha. 

mama-dziecko poleca hula hop jinpoli step2

 


Hula hop – podstawy w mama-dziecko


Hula hop to obręcz, którą wykorzystujemy do ćwiczeń. Wykonuje się je kręcąc hula hop wokół talii, bioder a także innych części ciała. Istotą jest utrzymanie koła w ruchu przez dłuższy czas.

Jakie efekty hula hop?


Ćwiczenia z użyciem hula hop są rewelacyjnym sposobem na wymodelowanie brzucha, wzmocnienie mięśni brzucha, pośladków oraz pleców. Regularne ćwiczenia gwarantują super efekty – najbezpieczniej jednak ćwiczyć ok 30min dziennie., po 15min w każdą stronę.

Początkowo kręcenie hula hop może wydawać się trudne, szczególnie jeśli zaopatrzymy się w kółko – zabawkę dla dzieci z hipermarketu. Dodatkowo przy kręceniu takim kółkiem nie będzie widać szczególnych efektów. Żeby rozpocząć przygodę z hula hop i odchudzić swoją talię powinnyśmy zaopatrzyć się w profesjonalne kółko wyposazone w kulki masujące, które wspomagają spalanie tłuszczu i wzmacnianie mięśni brzucha. Takie kółko jest też doskonałym sposobem na pozbycie się tak zwanych "boczków". Przy regularnych ćwiczeniach mama wkrótce po porodzie może cieszyć się super sylwetką i wrócić do swoich dawnych wymiarów w sposób łatwy i przyjemny (no może jeszcze czasami trzeba dodać do tego dobrze zbilansowaną dietę, jeśli mama w ciąży przytyła sporo.) W trakcie kręcenie kólkiem można spalić ok 4 -5 kcal na minutę, zależy od wagi kółka i wysiłku włożonego w kręcenie. Jeśli koło spada i musisz je podnosić – nie martw się , wkrótce się nauczysz a podnoszenie to tez ćwiczenie... Ja jestem wielką fanką hula hop.

Gdzie kupić dobre hula hop


Koła hula hop można kupić w sklepach sportowych, większy wybór oczywiście w sklepach internetowych. Spory wybór jest też na allegro. Jest ich wiele rodzajów ja polecam te duże, ciężkie z kulkami masującymi. Ich jedyną wadą jest składanie i rozkładanie – niestety po jakimś czasie ćwiczeń, łączenia zaczynają nieprzyjemnie skrzypieć.


mama-dziecko poleca czyli moja przygoda z hula hop.


Moje początki z hula hop jinpoli.


Kupiłam kółko w hipermarkecie i nie potrafiłam nim kręcić, nawet po obciążeniu. Teraz tym kółkiem bawi się moje dziecko. Zamówiłam więc profesjonalne koło hula hop firmy jinpoli z kulkami masującymi o średnicy 110 cm i wadze 0.75 kilograma. 
mama-dziecko poleca hula hop jinpoli dla poczatkujacych
Od tego momentu było już tylko lepiej. Na początku byłam dumna z siebie, jeśli udawało mi się kręcić przez ok 2-3 minuty, jednak po tygodniu było to już 15 min kręcenia non stop, a po dwóch nawet do 1 godziny. W pierwszych dwóch tygodnia pojawiły się siniaki jednak nie przejmowałam się nimi i ćwiczyłam dalej. Po krótkim czasie zniknęły i już się nie pojawiają.

Jak kręcić hula hop - cel : płaski brzuch


Kółko trzeba wyczuć, istnieje wiele sposobów kręcenia hula hop. W moim przypadku najczęściej to wypychanie po skosie jednego biodra do przodu w jednej płaszczyźnie. Zazwyczaj musisz wybrać dobrą stronę, większość kobiet potrafi dobrze kręcić hula hop w jedną stronę, a w drugą już gorzej. Zaczynać trzeba od tej „łatwiejszej”.

Ile trzeba czekać na efekty hula hop


Ja efekty zobaczyłam po dwóch tygodniach ćwiczeń. Było to -4cm w talii. Byłam zachwycona. Później kolejne centymetry ubywały już znacznie wolniej, jednak w kilka miesięcy po porodzie udało mi się dobić do 61cm w talii. I wszystko dzięki hula hop. Problemu wagowego nie miałam, a rozstępom zapobiegłam skutecznie  w trakcie ciąży, teraz mój brzuch wcale nie wygląda tak, jakbym urodziła dziecko.

Ćwiczenia z hula hop są dla mnie przyjemnością. Potrafię w czasie kręcenia obejrzeć film lub czytać książkę. Niestety, jak to każda mama, trudno mi wygospodarować czas na kręcenie hula hop. Trzeba unikać kręcenia kiedy dziecko bawi się w pobliżu, ponieważ siła uderzenia rozpędzonego hula hop może być bardzo duża i niebezpieczna dla najmłodszych. Należy zapewnić sobie sporo miejsca przy kołach o dużej średnicy. Ja zazwyczaj zaczynam kręcić, gdy moje dziecko kładzie się spać.

Moje aktualne hula hop to Wide Ring z podwójnymi kukami masującymi także z Jinpoli. Jest znacznie cięższe (1,23 kg) od poprzedniego i kręcenie nim wymaga włożenia w to więcej wysiłku, ale przecież o to chodzi. Prawdopodobnie wkrótce wybiorę któreś z serii Step 3, w końcu wakacje i plażowanie się zbliżają wielkimi krokami...


Moje dziecko zaraziło się hula hop i kupiłam córeczce malutkie. Moja dwulatka już dzielnie zaczyna kręcić hula hop. Bierze przykład z mamy. Dla dzieci to przecież świetna zabawa.

Jeśli chodzi o modelowanie brzucha po ciąży próbowałam wielu sposobów (6 weidera, ćwiczenia kardio na PS3, skakanka, twister), ale  hula hop, którego ciągle używam, sprawia mi to największą frajdę i ta pasja zostanie ze mną pewnie na lata. 

  Kręceniehula hop jest moim zdaniem jednym z najlepszych z ćwiczeń, które mama może wykonywać w domu, dlatego polecam tą metodę w mama-dziecko.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...